aerogryf szkolenia samoloty galeria certyfikaty strona głównakontaktmapa stron
 

Jednosilnikowy dolnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, z 3-kołowym stałym podwoziem i kółkiem ogonowym oraz zbiornikiem chemikaliów umieszczonym przed kabiną pilota.

Zestaw przyrządów pilotażowych VFR lub VFR/IFR (w tym odbiornik radionawigacyjny VOR/LOC), radiostacja UHF.

Samolot w zmodyfikowanej wersji "B", posiadającej cechy:

  • Możliwość zrzutu całego zbiornika, wody / środka gaśniczego w czasie około 2 sekund - efekt "bomby wodnej";
  • Roszenie środka gaśniczego i tworzenia smugi na obszarze objętym ogniem - bardzo skuteczny sposób gaszenia łąk, wrzosowisk i torfowisk;
  • Tylna kabina do przewozu mechanika obsługi naziemnej.

 

Podstawowe dane lotno - techniczne:

Rozpiętość

17,70 m

Długość

9,47 m

Wysokość

3,70 m

Powierzchnia nośna

40 m2

Masa własna

2710 kg

Masa paliwa

545 kg

Max ciężar chemikaliów

1900 kg

Max ładunek środka gaśniczego

2200 l

Max ciężar startowy wersja P. Poż.

5300 kg

Max ciężar startowy wersja AGRO

4700 kg

Moc silnika

1000 KM

Pojemność zbiorników paliwowych

726 l

Prędkość max.

225 km/h

Prędkość przelotowa

180 km/h

Prędkość min.

109 km/h

Prędkość wznoszenia

6,5 m/s

Pułap

4000 m

Rozbieg

200 m

Zasięg

1000 km

 

Zastosowania:

  • loty przeciwpożarowe;
  • nawożenie środkami chemicznymi;
  • chemiczna ochrona lasów i pól przed szkodnikami i chorobami roślin;
  • rekultywacja terenów zanieczyszczonych lub zagrożonych erozją.